سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در یک جلسه بودیم شبیه کرسی آزاد اندیشی !! با داد و هوار می گفتم که : اصلا مگه حجاب به دل نیست ؟؟ الاعمال باالنیات ، قلبت پاک باشه کافیه !! اگر قلبت پاک باشه، دیگه حجاب هم نداشته باشی، درسته. کی گفته دینداری رو ظاهر اشخاص مشخص می کنه ؟؟ و در حین صحبت چشم و ابروم رو به هم میدوختم و بیا و ببین که یکدفعه ...

یکی از بین جمع با طمانینه خاصی گفت : برادر عزیزم ، ظاهر مشخصه دینداری نیست ، بلکه ، سطح دینداری را ظواهر  ( کلام ، پوشش ، رفتار وطرز نگاه و شنیدن و ... ) مشخص میکنند!! و نیز سطح دینداری ، تاثیر گذار بر ظواهر شخص است .!!

وی افزود : پوشش و آراستگی با لباس های زیبا ، مطلوب و محبوب خداوند است . ان الله جمیل و یحب الجمال منتهی ، آراستن و زینت و بهره بردن از لباس های زیبا تا آنجا که به اسراف کشیده نشود ، مانعی ندارد . همانطور که می دانیم خداوند اسراف کاران را دوست ندارد و آنان را همکاران و برادارن شیطان معرفی میکند . همانگونه که در کنار دین ، دنیا و در کنار مادیات ، معنویات لازم است در کنار زینت نیز ، تقوا ضروری است . زینت و لباس مزین به تقوا زیباتر است و البته محبوب همه ، حتی خداوند متعال ! در غیر اینصورت ، لباس میتواند وسیله اسراف ، تکبر ، فساد ، خودنمایی ، مد پرستی ، شهوترانی ، فخرفروشی و امثال ذلک باشد ؛ لباسی که بزرگترین نعمت الهی و چون تقوا پوشاننده عیوب است ( و لباس التقوی ذلک خیر ) و با آن میتوان محبوب خداوند شد.



برچسب‌ها: حجاب و عفاف،

تاریخ : سه شنبه 91/2/19 | 10:0 صبح | نویسنده : میلاد غنی زاده | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.